• Test panel 8.4 nov 2021
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de OPPO 6 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Linsey 09-11-2021

Fijne telefoon met goede camera

Ik heb de OPPO Reno6 5G twee weken mogen testen. Het merk OPPO kende ik nog niet, maar ik ben blij verrast.

De telefoon is licht in gewicht en ligt gemakkelijk in de hand. Ik moest aan het begin wat wennen aan de grootte, maar dat komt denk ik omdat mijn eigen telefoon in vergelijking met de meeste telefoons erg klein en compact is.

Het design vind ik ook heel mooi. Vrijwel de gehele voorkant is scherm wat de telefoon een chique uitstraling geeft. De achterkant is matzwart met een bijzondere glans eroverheen dat zichtbaar blijft met het doorzichtige hoesje dat meegeleverd is.

Ik was vooral benieuwd naar de camera en die heeft mij zeker niet teleurgesteld. De drie camera's op de achterkant maken zeer scherpe foto's waarvan alle details goed te zien zijn. Tevens blijven de details met filmpjes ook duidelijk en scherp. De frontcamera maakt selfies met maximaal 32 megapixels. Ook deze foto's zijn van hoge kwaliteit. Een minpunt is dat de frontcamera soms zelf besluit om extra belichting toe te voegen terwijl dit niet nodig is. Dit kan je op dat moment weer uitschakelen, maar zo nu en dan wel vervelend als je snel een foto wilt maken.

De telefoon is niet uit te breiden met extra geheugen, maar dat is voor mij persoonlijk met de standaard 128GB interne opslag ook niet nodig.

Waar ik vooral heel enthousiast over ben, is de oplaadtijd. Binnen no time is deze volledig opgeladen. Tevens kan ik vaak zeker 24 uur de telefoon gebruiken zonder tussendoor de batterij op te laden.

Voor het gebruik van oortjes/koptelefoon, moet je de bijgeleverde oordopjes gebruiken. De telefoon heeft namelijk niet de standaard 3,5mm Jack aansluiting. Voor mij niet zo'n probleem, aangezien ik mijn koptelefoon via Bluetooth verbind.

Al met al ben ik erg enthousiast over de OPPO Reno6 5G. Het is een heel fijne telefoon met veel pluspunten.

Pluspunten

• zeer snel opgeladen
  • goede batterij
  • goede camera

Minpunten

• geen standaard aansluiting voor oordopjes

Tamara 08-11-2021

Top telefoon voor een top prijs!

De Oppo is super licht en fijn in de hand en je voelt dat je echt een degelijk toestel in handen hebt. Het design en de kleur is ook erg mooi strak en je voelt dat hij van een goede kwaliteit materiaal is gemaakt. De geoptimaliseerde privacy is natuurlijk een fijne bijkomstigheid. Ik had hoge verwachtingen van de camera maar bij het testen vond ik de kleurweergave onnatuurlijk. Bij een foto van mijn hand zie je bijvoorbeeld blauwe plekken terwijl die in het echt niet te zien zijn. Hij geeft hoge contrasten aan de kleuren, dit kun je wel met de instellingen iets terugzetten maar de kleurweergave blijft onnatuurlijk aanvoelen voor mij. De portretvideo- en fotostand en de AI stand doen het wel erg goed en geven wel mooie foto's (op de kleuren na). Tevens is de selfiecamera echt heel erg scherp!

Wat ik erg chill vind aan de telefoon is dat hij in minder dan een half uur volledig is opgeladen en hij ook erg lang mee gaat. Je kunt dus gerust een dagje weg of lang streamen of gamen zonder oplader te hoeven gebruiken. Al met al is de telefoon zeker een aanrader.

Pluspunten

• Strak design
  • Fijn in de hand
  • Lange accuduur

Minpunten

• Mindere kleurweergave camera

a********@h********** 07-11-2021

Bevalt goed

Ik heb deze mobiele telefoon mogen testen. Hiervoor was ik nog niet bekend met het merk Oppo, maar na het testen ben ik er wel enthousiast over.

De mobiel is erg licht en heeft een groot scherm. Vrijwel de gehele voorkant is ook het verlichte scherm, wat mijns inzien er mooi uitziet. Daarnaast is dat ook erg prettig voor het kijken van video's/filmpjes. Daarnaast is het design ook mooi, redelijk vierkant wat er erg strak uitziet ook. Ik heb de zwarte versie. Op de achterkant van de mobiel heeft licht een erg mooie weerkaatsing en lijkt er een blauwe gloed in te zitten.

De mobiel ligt daarnaast goed in de hand. Ook het besturingssysteem dat er op zit werkt erg gemakkelijk en snel. Er zijn ook veel dingen zelf aan te passen zoals de vormen en kleuren van de buttens wat extra pluspunten geeft voor de grafische vormgeving.

De camera van de Oppo Reno 6 is erg goed. Er zitten drie camera's op de achterkant dus er kan op specifieke plekken worden gefocusd. Ook de frontcamera werkt erg goed.

Waar ik het meest enthousiast over ben is de batterij van de Oppo Reno 6. Deze mobiel laadt erg snel op, wat erg prettig is. Daarnaast gaat de batterij ook goed lang mee.

Voor oortjes wordt wel een andere ingang gebruikt dan de vaak gebruikelijke 3,5mm jack aansluiting
. Dat er hierdoor ook bij de mobiel oortjes worden geleverd is een pluspunt, maar in combinatie met oortjes die voor andere apparaten (tablet e.d.) worden gebruikt, kan het wat onhandig uitkomen.

Een ander minpunt is voor mij de bluetooth. Bij mij connect deze erg snel met andere apparaten, maar kan het zodra het verbonden is, soms disconnecten. Daarna vind de mobiel uit zichzelf het apparaat wil, maar dit kan onhandig zijn. Bijvoorbeeld bij het luisteren van muziek op een box waar dan haperingen in kunnen voorkomen.

In conclusie, ik ben erg enthousiast over de Oppo Reno 6. Alle functionaliteiten werken naar behoren en het systeem werkt erg vlot en snel. Vooral de batterij en de camera zijn grote pluspunten. De grootste nadelen vind ik de andere ingang voor de oortjes en soms haperingen in de Bluetooth.

Pluspunten

• Erg goede batterij
  • Camera werkt erg goed
  • Makkelijk besturingssysteem
  • Erg mooi model

Minpunten

• Bluetooth connectie
  • Andere aansluiting oortjes

EddyVos 07-11-2021

Verrassend toestel in zijn prijsklasse

De afgelopen weken heb ik de OPPO Reno6 5G mogen testen. Dit merk was mij niet bekend en ik had vraagtekens of het zou meten met de meest gangbare merken. Maar ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door dit toestel.

Het toestel is lekker licht in gewicht en voelt ook nog eens lekker in de hand. Het materiaal is wel krasgevoelig maar er is een body protector meegeleverd ter bescherming. Ik heb een blauw toestel gekregen en door het doorzichtige hoesje blijft dit mooi zichtbaar. Wat wel opvalt is dat de cameralenzen aan de achterzijde uitsteken. Ondanks de bodyprotector steekt het nog ruim 1mm uit. Nadeel hiervan is dat het niet vlak op de tafel kan liggen en het toestel wiebelt als je op de tafel een bericht tikt op de telefoon.

De accu is een grote pluspunt. Deze is 4300mAh wat lekker lang meegaat bij normaal gebruik.
Mocht je toch tussentijds moeten opladen vanwege veel gebruik dan verrast het toestel je met de, wel forse, meegeleverde lader. Deze maakt het mogelijk om het toestel binnen een klein half uur van 0 naar 100% te brengen.

Het toestel is dual sim wat goed uitkomt gezien ik werk en prive gescheiden heb. Wat ikzelf niet echt handig vind is dat de simkaarten elk aan een kant van de inlegslede moeten. Het is dan even wat gepruts om het met 2 simkaartjes in het toestel te schuiven.

Het geluid op het toestel is goed te noemen. Pluspunt is de dolby atmos functie wanneer een headset wordt aangesloten. Als je dan epic trailers afspeelt komt het geweldig over als deze functie is ingeschakeld. Ideaal als je dus een film streamt op dit toestel. Voor deze functie moet je wel gebruikmaken van de meegeleverde oordopjes of bij gebruik van een bluetooth device.

Het toestel heeft intern 128GB opslag wat ruim voldoende is voor de normale gebruiker. Uitbreiden met een geheugenkaartje is helaas niet mogelijk op dit toestel wat beperkingen geeft.

Het gebruik van apps gaat vrij vlot. Alles loopt soepel doordat het toestel 8GB RAM gebruikt. Je kan deze zelfs ophogen naar 13GB wanneer je grotere games/apps sneller wilt gebruiken.

Het scherm is zeer mooi en geeft de kleuren goed weer. Zeer belangrijk als je met foto’s bezig bent. Wat wel enorm wennen is dat de interface net iets anders werkt dan het toestel dat ikzelf in gebruik heb. Helaas zit de vingerscanner in het scherm verwerkt waar ik nog wel eens problemen mee heb.

De frontcamera is zeer scherp met 32MP. Als ik dit met de 4 toestellen vergelijk die wij nu in gebruik hebben dan verslaat de OPPO deze met gemak. Ze zijn zeer scherp. Je kan zelfs een selfie in de nacht nemen die goed belicht en zeer scherp is.

Er zijn veel instellingen te vinden om foto’s te maken. De meeste vind je ook wel terug bij andere toestellen en verschillen niet zoveel. Wat wel uitmaakt is de nachtfunctie die bij OPPO zelfs de grotere merken verslaat die wij nu in gebruik hebben.

Eindconclusie: zeer goed toestel voor deze prijsklasse. Het doet weinig onder met de hoge segment toestellen die ik gebruik.

Pluspunten

• Snel opladen
  • Helder en scherp scherm
  • Scherpe foto's in donkere omgevingen
  • Zeer snel in gaming

Minpunten

• Grote oplader
  • Uitstekende camera achterzijde
  • Geheugenuitbreiding niet mogelijk
  • Vingerscanner in scherm geintegreerd

NielsT 04-11-2021

Toptoestel met supermooi design!

De Oppo Reno6 heb ik twee weken lang mogen testen. Toen de doos bij mij thuis binnenkwam was dat natuurlijk direct feest. Wanneer de doos openschuift komt een heel mooi toestel tevoorschijn omringd door verschillende accessoires. Zo is naast de telefoon ook een snellader meegeleverd, maar ook oordopjes zijn gewoon nog netjes meegeleverd. Twee zaken die tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend zijn, maar wel erg gewaardeerd worden! Alsof dat dan nog niet genoeg is wordt zelfs een transparante soft case en een screenprotector (al aangebracht) meegeleverd om het toestel meteen vanaf het begin te kunnen beschermen. Al met al dus erg compleet!

Bij het eerste gebruik wordt je eigenlijk heel soepel door het instellen heen geleid. De telefoon heeft een goede manier om de gegevens van je oude telefoon over te zetten naar de nieuwe telefoon en dit gaat ook nog eens erg snel. Binnen een mum van tijd was de telefoon dus helemaal klaar voor gebruik. Bij dat gebruik valt ook meteen op hoe licht en handzaam de telefoon is, ondanks dat het toestel wel een groot scherm heeft.

De telefoon heeft een erg mooi scherm met hele levendige kleuren, scherpe weergave en een mooi formaat. De 90 Hz beeldverversing zorgt ervoor dat scrollen altijd supersoepel gaat en alles op het scherm er heel soepel uit ziet. Wat aan de interface van de telefoon opvalt is dat heel erg veel aangepast kan worden. Van het lettertype, tot de grootte van de icoontjes, tot zelfs de vorm of het design van de icoontjes. Daardoor is het erg makkelijk om de telefoon net zo aan te laten voelen als je gewend bent, maar ook om juist een compleet nieuwe ervaring te bieden.

Wanneer je de telefoon eenmaal wat langer in gebruik hebt en door enorm intensief gebruik nog even net wat meer stroom nodig hebt om de dag door te komen zul je echt enorm positief verrast worden door de snelheid waarmee de accu volgepompt wordt. Binnen x minuten pompt de bijgeleverde snellader er ongeveer xx procent bij in.

Wat hier echter ook bij gezegd moet worden is dat het tussendoor opladen eigenlijk nauwelijks nodig is. Ondanks dat ik elke dag twee maal een uur rij met flitsmeister, spotify en google maps aan, hou ik aan het einde van de dag eigenlijk altijd nog minstens 30 of 40 procent in de accu over. Tussen die twee ritten door gebruik ik de telefoon ook nog vrij intensief. Over de accuduur ben ik dus echt heel erg te spreken. Wat wel een klein minpuntje is, maar dus ook niet heel noodzakelijk, is dat het toestel niet draadloos kan opladen.

Ondanks dat het geen toestel is uit het topsegment, houdt het qua snelheid echt niks te wensen over. Apps laden supersnel en ik ben nog geen enkele hapering tegengekomen ondanks dat ik alle gegevens van mijn eigen telefoon heb overgezet op de Oppo. Dit zou ook kunnen komen doordat het ram-geheugen in plaats van 6 gb wat ik eerst had, op de Oppo 8 gb is, met de optie om vanuit de opslag een uitbreiding te halen van 5 gb waarmee dus eigenlijk 13 gb RAM beschikbaar wordt. Wat hierbij echter wel gezegd moet worden, is dat het ‘extra’ RAM minder snel is dan het standaard RAM-geheugen en dus ten koste gaat van de opslag. Met 128 gb kom ik echter niks tekort.

Voor mijn werk moet ik mijn telefoon ook weleens gebruiken als scanner in een vrij donkere omgeving. Hierbij moeten qr-codes gescand worden vanaf een telefoonscherm. Wat hierbij opvalt is dat het gedeelte in het scherm in tegenstelling tot andere camera’s heel erg overbelicht is. Dit geeft dus al aan dat de lens heel erg lichtgevoelig is, wat in donkere situaties dus ook veel betere foto’s oplevert. De foto’s die de Oppo Reno6 in het donker maakt zijn dan ook heel erg acceptabel. In lichte omstandigheden zijn de foto’s uiteraard nog een stuk beter. De foto’s bevatten veel details en kleuren zijn ook erg mooi. Dit geldt niet alleen voor de camera’s achterop (macrolens, normale lens en groothoeklens), maar ook voor de frontcamera die met 32 megapixels ook hele goede foto’s maakt met veel details en veel licht.

Samengevat kan dus wel gesteld worden dat de Oppo Reno6 echt een hele goede telefoon is. Ik ben zelf altijd toestellen uit het toptoestel gewend en op het ontbreken van draadloos laden na, kan ik geen enkel punt bedenken waarop ik minder blij ben met dit toestel dan de toptoestellen die ik altijd heb gehad.

Pluspunten

• Groot, maar nog wel handzaam
  • Scherm
  • Snelladen, bizar snel laden
  • Camera

Minpunten

• Geen 3,5mm aansluiting voor koptelefoon
  • Geen draadloos opladen
  • Vingerafdrukscanner in het scherm